Het eerste contact

Nadat het overlijden van uw dierbare is vastgesteld door de (huis)arts kunt u direct contact met ons opnemen via 0495 53 33 22 . Wij zijn 24 uur per dag, 365 dagen per jaar bereikbaar.

De telefoniste zal uw contactgegevens noteren en een aantal gegevens opvragen van de overledene. Gedurende dit eerste gesprek kunt u eventueel een aantal eerste wensen kenbaar maken, bijvoorbeeld omtrent de opbaring. Wenst u een opbaring in een thuissituatie of een opbaring in één van onze rouwkamers? Heeft u hierover nog niet nagedacht? Geen probleem, de uitvaartleider zal hierop met u terugkomen en de diverse mogelijkheden met u doornemen.

Na het eerste contact met de telefoniste, zal er contact met u worden opgenomen door een van onze uitvaartleiders. Hij of zij zal een afspraak met u maken om allerlei zaken omtrent de uitvaart met u door te nemen en te regelen. Wilt u een begrafenis of een crematie? Waar wilt u de uitvaartdienst laten plaatsvinden? Wel of geen advertentie in de krant? Wilt u na afloop van de uitvaartdienst nog een samenzijn met de belangstellenden? Allemaal vragen, allemaal keuzemogelijkheden. Er komt veel op u af. Wat had de overledene gewild? Wat wilt u zelf? Wij zien het als onze taak om de uitvaart en de periode voorafgaand aan de uitvaart voor u zo overzichtelijk mogelijk te laten verlopen. Eveneens zal er, aan de hand van de gemaakte afspraken, een kostenopgave worden gemaakt van de te verwachten kosten. Zo blijft de uitvaart voor u overzichtelijk en komt u niet voor verrassingen te staan. Nieuwsgierig naar de kosten van een uitvaart? Zie Tarieven en Verzekering.

Een persoonlijke benadering staat bij ons hoog in het vaandel. In de periode tussen het overlijden en de uitvaart onderhoudt u een intensief contact met de uitvaartleider. Wij begrijpen dat er veel op u afkomt en zullen alles in werking stellen om u zoveel mogelijk uit handen te nemen. Het verdriet kunnen wij niet voor u wegnemen. Echter, de zorgen en de planning rondom de uitvaart (grotendeels) wel.

Afscheid nemen stopt niet na de uitvaart. Dat beseffen wij ons terdege. In het enquêteformulier dat u tezamen met de factuur krijgt toegestuurd, kunt u aangeven of u nog behoefte heeft in nazorg. Indien u dit bevestigend beantwoordt, zal de uitvaartleider in een telefoongesprek informeren naar de situatie en of er eventueel behoefte is aan een persoonlijk ‘nagesprek’. Tijdens een dergelijk gesprek (persoonlijk of telefonisch) wordt de uitvaart en de daaromheen liggende periode geëvalueerd. Hoe kijkt u terug op de uitvaart? Hoe gaat het nu? Kunnen wij nog iets voor u betekenen? (Denk bijvoorbeeld aan het plaatsen van een dankbetuiging in de krant, het ontwerpen en drukken van persoonlijke dankbetuigingen, contact opnemen met externe instanties etc.) Hiermee hopen wij het voor iedereen op een gepaste manier af te sluiten.

Condoleance register tekenen Direct een uitvaart regelen?

Heeft u vragen, opmerkingen of wilt u een uitvaart regelen? Bel naar dan naar:
0495 53 33 22 of vul het contactformulier in. Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Naam..
Email..
Bericht..
plaats uw condoleance
24 uur per dag bereikbaar 0495 533322
Copyright 2017 - van Deursen uitvaartzorg | Sitemap | Gastenboek | Links |